لینک سازی خارجی چیست؟ چگونه بک لینک حرفه ای بسازیم؟ الو کانتنت

هرگونه خطا در لینک سازی و غیر طبیعی رفتارکردن منجر به جریمه وبسایت شما خواهد شد. به طور کلی اینکه تعداد دامنه های مرتبطی که به شما ارجاع می دهند روند صعودی داشته باشد خوب است. این بدان معنی
است که در طول زمان وب سایت های بیشتری به شما متصل خواهند شد. در واقع در مطالعه ای که برایان انجام داد تعداد حوزه های اشاره منحصربفرد قوی ترین همبستگی در کل مطالعه بود. وب سایت هایی که دارای حوزه ارجاع بیشتری بودند رتبه های بالاتری داشتند. لینک سازی مصنوعی یعنی اینکه ما لینک های خود را به صورت دستی انجام دهیم و برای این کار از نرم افزار های موجود استفاده کنیم .

با خریداری ریپورتاژ از سایت های معتبر یک صفحه در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید از آن برای لینک گذاری خارجی خود استفاده کنید. لینک گذاری در سایت های معتبر باعث افزایش بازدید کنندگان سایت شما میشود و ترافیک داده سایت شما را افزایش میدهد. برای مثال اگر شما در صبح فرآیند لینک سازی را انجام داده اید دفعه بعدی این کار را در شب انجام بدهید و در روز های بعدی ساعت های آن را تغییر دهید. برای لینک سازی خود برنامه ریزی داشته باشید.در روز بیشتر از 2 بار لینک سازی انجام ندهید. لینک سازی بیش از حد در یک روز برای گوگل مشکوک است و باعث جریمه شدن شما خواهد شد. هر چقدر سایتی که شما برای لینک گذاری خارجی از آن استفاده می کنید معتبر تر باشد مطمئنا لینک شما با ارزش تر میشود و تاثیر بیشتری را برای شما خواهد داشت.

روزانه تعداد بیشتری از شرکت‌ها و بازاریابان به وبلاگ نویسی می‌پردازند. ولی اگر شما از چند نفر مختلف توصیه نامه دریافت کنید، قطعا اعتبار شما بالاتر خواهد رفت. زمانی که شما دچار جریمه شده باشید باید در قدم اول صبر کرده و به تحلیل بپردازید و ببینید علت اینکه پنالتی یا جریمه شده اید چیست. اصولا در سایت های ایرانی علت پنالتی شدن استفاده از لینک های مضر و اسپم می باشد که ممکن است توسط رقیب شما انجام شده یا خودتان اشتباها آن ها را ساخته باشید. اما زمانی که شما الگوریتم های گوگل را بشناسید و تمامی قواعدی که گوگل به آن ها حساس بوده و با آن ها لینک های اسپم یا غیرطبیعی را شناسایی می کند را بدانید، قطعا دیگر دچار پنالتی نخواهید شد و گوگل هرگز شما را جریمه نخواهد کرد.

بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مترادف و متنوعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رتبه بندی گوگل به دست بیاورید. در قسمت قبل گفته شد که برای اطمینان از اینکه یک سایت برای لینک سازی خارجی مناسب است، باید لینک‌های موجود در آن را بررسی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای آنلاین و آفلاینی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید.

اما هیچوقت برای بخش انبار و یا تاسیسات 10 راه رفت و آمد در نظر نمی‌گیریم. اگر به مثال برج 100 طبقه برگردیم، می‌توان گفت شما یک اتاق جدید ساخته‌اید که هیچ مسیر دسترسی از آسانسور، راهروها و راه پله برای آن وجود ندارد و عملا کسی از وجود این اتاق اطلاع نخواهد داشت. مثلا کسی که “خرید کفش نایک” را جستجو کرده مشخصا به دنبال خرید اینترنتی یا حداقل اطلاع از قیمت محصولات است.

در صورتی که به دنبال لینک سازی به شکل خارجی هستید، لازم است تا انواع مختلف این لینک سازی‌ها را بشناسید تا با توجه به ویژگی‌های هریک بتوانید بهترین شکل ممکن را برای خود انتخاب نمایید. در واقع لینک سازی طبیعی و مصنوعی در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند که هرکدام ویژگی‌هایی را یدک می‌کشند. سلام دوست عزیز
بهتر است لینک سازی به صفحه اصلی سایت را با انکرتکست نام برند یا کلمه کلیدی هدف برای این صفحه انجام دهید. برای تحلیل لینک سازی داخلی فضای مربوط به هدر و منوی اصلی را مجزا از محتوای اصلی صفحه در نظر بگیرید.

تنها راه حضور در این قسمت به صورت دائمی، تدوین یک استراتژی دقیق و ارائه یک محتوای ارزشمند است. به‌طوری که کاربران شما را به عنوان مرجع خود انتخاب کرده و نسبت به شما وفادار بمانند. طبیعتاً این اتفاق در کوتاه مدت رخ نمی‌دهد و برای ساخت یک برند قدرتمند به زیرساخت‌ها و زمان زیادی نیاز دارید. اگر مسیر را به درستی طی کنید، خیلی زود در فضای آنلاین به یک مرجع تبدیل شده و وفاداری کاربران را به دست خواهید آورد.

لینک‌سازی بین محصولات و طراحی ساختار مناسب لینک‌سازی برای یک فروشگاه اینترنتی، خارج از حوصله یک نظر است. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت بهترین نتیجه کارگاه آموزش لینک‌سازی آکادمی وبسیما را تهیه کنید. درا ین کارگاه به صورت کامل با نحوه لینک‌سازی داخلی و خارجی آشنا می‌شویم. باید بدانید هر چه تعداد لینک های داخلی از یک صفحه بیشتر باشد، ارزشی که این لینک ها به صفحات مقصد منتقل میکنند کمتر میشود. یکی از اشتباهاتی که دائما هم در سایت های تازه کار مشاهده میکنیم، وجود تعداد بالای لینک در یک صفحه مقاله است.

صفحات محصولم فقط متن و بدون لینک داخلی هست اما انتهای صفحه‌، محصولاتِ مشابه رو همیشه چندتایی رو نشون میده، آیا اون محصولات خودشون لینک داخلی محسوب میشن؟
ممنون میشم راهنمایی کنید. اگر در سایت شما لینک شکسته داخلی وجود داشته باشد و کاربر روی آن کلیک کند، صفحه‌ای با خطای 404 مشاهده خواهد کرد. در صفحه مقالات یا محصولات تنها به دسته‌بندی‌ها و برچسب‌هایی که با موضوع آن مرتبط هستند لینک‌سازی انجام می‌شود و مقالات مرتبط همه‌گی مطالبی هستند که در همان موضوع منتشر شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم که طی 3 ماه اول به منابع رایگان شامل کتاب، مقاله و ویدیو مراجعه کنید و پس از آن به مدت 3 ماه روی آموزش حرفه‌ای و شرکت در دوره تمرکز کنید.

بک لینک های نوع پروفایلی، کامنتی و فرومی و انجمنی و … کاملا واضح و مشخص هستند و دیگر نیازی نیست درمورد آن ها به شما توضیحاتی را اعلام کنیم. از همین رو بهترین کار این است که لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید. برای اینکه بتوانید لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید باید تمامی مقالات و صفحات خود را بررسی کنید تا بتوانید آنها را پیدا کنید. امروزه استفاده از بازاریابی ویروسی در بین سایت های خارجی بسیار پرطرفدار می باشد و در شبکه های اجتماعی تامبلر و فیسبوک مورد استفاده قرار میگیرد.

دیدگاه برای دوره آموزش لینک سازی خارجی

در واقع این چند فاکتوره بودن سایت Moz از چند عاملی بودن الگوریتم‌های گوگل هنگام رتبه بندی سایت‌ها الگو گرفته است تا بتواند پیش‌بینی درستی را انجام دهد. Page Authority یک امتیاز است که توسط سایت Moz طراحی شده است و پیشبینی می‌کند که یک صفحه در لیست نتایج گوگل در چه رتبه‌ای قرار خواهد گرفت. دامنه‌ی این امتیاز از 0 تا 100 بوده و هر چقدر عددش بزرگتر باشد، به معنی شانس بیشتر برای کسب رتبه بالاتر است. در واقع فقط کافی است آدرس سایتی که می‌خواهید را وارد کنید و نوع لینک‌هایی که می‌خواهید به شما نشان داده شود را مشخص کنید.

با نمایش محتوا و نام سایت خود به مخاطبان در فضا مجازی، ممکن است دیگر کاربران نیز محتوای شما را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و از این رو بین شما ارتباط و تبادل صورت می‌گیرد. لینک داخلی (پیوند داخلی)، هر پیوندی است که شما در یکی از صفحات سایت، به یکی دیگر از صفحات همان سایت می زنید و از این طریق، به ارتباط بین این دو مطلب اشاره می کنید. اگر شما بتوانید تعداد دامین‌هایی که به شما لینک می‌دهند را افزایش دهید، در طولانی مدت اعتبار بیشتری را دریافت خواهید کرد. در صورتی که لینکی نوفالو قرار داده شود، به ما توصیه شده است که اعتباری را به آن انتقال ندهیم.

این دوره طی چند جلسه ویدیوئی مجموعا 8 ساعت می باشد که مدام در حال بروزرسانی است و چک لیست هایی نیز درحال آماده سازی است که به مجموعه اضافه شود. استفاده از سایت های خبری معتبر و پربازدید می توانند مخاطبان زیادی را برای شما جذب کنند.

  • در واقع کل بحث های موجود در دنیای سئو وابسته به تست و آزمایش های مختلف می باشند، مهم این است که شما خلاق باشید و هر روز با ایده های جدیدتر وارد عمل شوید و آن را تست کنید.
  • لینک سازی برای هر سایت و میزان گستردگی آن، فروشگاهی بودن و غیره می‌تواند متفاوت باشد و برای هر سایت با توجه به استراتژی‌ محتوا آن کاملا متفاوت است و باید با شرایط سایت تدوین شود.
  • ما در این دوره به به صورت مفصل درمورد اینکه این الگوریتم چگونه شکاک می شود و به فکر جریمه شما می افتد و حتی علائم جریمه شدن سایت شما توسط گوگل را بررسی و صحبت کرده ایم.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از پیوند های خارجی این است که بدون واسطه می توانید نام خودتان و یا برندتان را معرفی کنید.

ولی زمانیکه تاثیر آن را در رشد و رونق کسب و کار خود مشاهده می‌کنید متوجه خواهید شد که ارزش این همه انرژی و هزینه را داشته است. در شروع آموزش و به ویژه با استفاده از منابع رایگان شما با انبوهی از مفاهیم و نکات تخصصی روبرو می‌شوید که موجب سردرگمی و دلسردی از یادگیری می‌شود. صرفا پس از گذراندن دوره و وارد فاز عملی شدن است که با مشکلات واقعی روبرو میشوید. زمانی که سؤال های ریز و درشت ذهن شما را پر میکند و آنجا است که اهمیت پشتیبانی دوره سئو و وجود یک متخصص سئو در کنارتان را متوجه میشوید. گوگل دارای چندین الگوریتم برای بهبود سئو و نتایج است که همواره در حال بروز رسانی آن هاست.

Backlink ها با توجه به نام جذاب و قدرتی که دارند می توانند برای سایت شما بسیار خطرناک باشند. پس باید تمامی قواعد و قوانین لینک بیلدینگ را بدانید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. در حقیقت لینک سازی خارجی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسیر سئو خارجی است که وب‌مستران به آن توجه ویژه دارند. با شناخت این مفهوم، متوجه خواهید شد که اگر اکسترنال لینک بیلدینگ به صورت درست و اصولی پیاده‌سازی شود، می‌تواند نتایج مثبت برای وب‌سایت شما به همراه داشته باشد.

چطور با استفاده از کلمه کلیدی سایتمان را سئو کنیم؟

یعنی هر قسمت از مقاله یا صفحه که با یک مقاله دیگر ارتباط معنایی دارد و میدانید که مطالعه صفحه دیگر به کاربر کمک میکند، بهترین مکان برای استفاده از لینک داخلی است. البته بعضی از مواقع، در سئو کلاه خاکستری (نیمه قانونی) برای بهبود رتبه یک یا چند صفحه با اهمیت در سایت، مجبور میشویم که از مقاله های مختلف به آن لینک بدهیم. در این حالت هم میتوانید تا جایی که به تجربه کاربر ضربه وارد نکنید، از لینک های غیر مرتبط استفاده کنید. اما در نظر بگیرید که هرچه ارتباط صفحات لینک دهنده به یکدیگر بیشتر باشد اعتبار بیشتری هم برای موتور های جستجو دارند. سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای سایت و آموزش‌های وبسیما مورد توجه شما قرار گرفته است.

ما در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت و دیجیتال مارکتینگ تخصص داریم. اگر مایلید بدانید خدمات ما چگونه می تواند باعث دستیابی شما به اهداف تجاری کسب و کارتان بشود با ما تماس بگیرید. تا چند سال پیش، وبلاگ ها پربازدیدترین مکان ها در فضای مجازی بودند اما هنوز هم وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگ‌ها، یکی از راه های خوب ارزان قیمت برای معرفی کسب‌و‌کار شما به مخاطبان هستند.

پست میهمان به این معنا است که یک سایت به عنوان میزبان یک متن و یا محتوا را در سایت خود قرار میدهد تا بین سایت خود و سایت دیگر ارتباط برقرار کند. در نهایت در سال 2012 گوگل از الگوریتم پنگوئن رونمایی کرد که وظیفه این الگوریتم شناسایی لینک های اسپم و غیر طبیعی است و به صورت کاملا جدی با سایت های متخلف برخورد میکند. استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد. همکاری با مشاور سئو در شرایطی که اینترنت تمامی بخش‌های زندگی ما را… برای درک بهتر مفهوم لینک شکسته و مشکلات ناشی از آن پیشنهاد می‌کنیم به مقاله لینک شکسته چیست مراجعه کنید. دومین نکته هم به نرخ CTR و شانس کسب مخاطب مربوط است؛ به این معنی که اگر در صنعت ما رقابت جدی در تبلیغات گوگل وجود داشته باشد قاعدتا سهم رتبه‌های برتر از کلیک کاهش یافته و رسیدن به رتبه 1 گوگل به اندازه‌ای که باید اثربخش نیست.

پیشنهاد می‌کنیم 2 تا 6 ماه زمان برای این مرحله صرف کنیم و در کنار یادگیری مداوم هر چه آموختید را اجرا کنیم. هرچقدر شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مناسب تری برای آنها فراهم کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری افزایش خواهد یافت. شاید اولین و ساده ترین بیان این باشد که؛ SEO نسخه کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.

می‌آموزیم که دنیای سئو پیچیده‌تر از آن است که در یک ساختار و قالب مشخص بگنجد و برای موفقیت در آن علاوه بر دانش و تجربه باید خلاقیت و جسارت هم داشته باشیم. در سومین سال فعالیت حرفه‌ای به نقطه‌ای می‌رسیم که تجربه‌های متعدد و موفقیت و شکست‌های جذابی داشته‌ایم. از اینجا به بعد می‌توانیم با تحلیل تجربیات قبلی، تصمیم‌هایی بگیریم که پیش از آن نه خودمان انجامش داده‌ایم و نه در هیچ دوره‌ای تدریس شده است. یادگیری جزیره‌ای موجب می‌شود که ارتباط معنایی، اولویت یادگیری و زمان مناسب برای استفاده از هر تکنیک را متوجه نشویم و در نهایت به یک عالمِ بی‌عمل تبدیل می‌شویم. Href آدرس صفحه‌ای که با کلیک بر روی لینک به آن منتقل می‌شویم را مشخص می‌کند.

باید در نظر داشته باشید که لینک سازی در سایت ها به صورت رایگان بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن می باشد و اگر بتوانید لینک سازی انجام دهید باید هزینه زیادی را برای معرفی و تبلیغات پرداخت کنید. متیو باربی با تجزیه و تحلیل یک میلیون URL به این نتیجه رسید که همچنان لینک ها بسیار ارزشمند هستند. به طور متوسط تعداد بک لینک های 2 نتیجه ب رتر صفحه اول گوگل معادل 38 % کل بک لینک های صفحه اول گوگل است. این بخشی است که مستلزم مهارت فنی، رویکرد خلاقانه و صرفاً به کارگیری و مهارت است. رسانه‌های شخصی یا تحت مالکیت ما می‌توانند کمک زیادی به اعتبار برند ما کنند. مثلا یک صفحه پرمخاطب در یوتیوب یا پادکستی که دنبال کننده زیادی دارد با اینکه ماهیت شبکه اجتماعی به خود نمی‌گیرد ولی موجب معرفی برند و ایجاد وفادارای در مخاطب خواهد شد.

سلام دوست عزیز
در لینک سازی داخلی ما در مورد اشکال دارد یا ندارد بحثی نداریم. در واقع سایت شما به واسطه لینک سازی داخلی جریمه نمی‌شود ولی عدم رعایت استانداردها موجب می‌شود تا گوگل درک درستی از کیفیت محتوا و ارتباط معنایی صفحات با یکدیگر نداشته باشد. همه این موضوعات در کارگاه آموزش لینک سازی مورد بحث قرار گرفته و آموزش داده شده است. پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات بیشتر مقاله “از چند لینک داخلی در محتوا استفاده کنیم” را مطالعه کنید. صفحه لینک شده به یک انکر تکست، باید موضوع مرتبطی با کلمات آن داشته باشد. منظور از لینک سازی داخلی، لینک سازی هدفمند برای هر کلمه کلیدی برای صفحه مربوط به آن کلمه می باشد.

سعی کنید در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک و پینترست فعالیت مستمر داشته باشید. بهتر است در سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند لینک بگیریم، اما باز هم گرفتن لینک از سایت های با دامین اتوریتی پایین و متوسط به شرطی که اسپم نباشند، توصیه میشود. اما یک نکته ای که این جا حائز اهمیت است، این است که در لینک سازی در سایت هایی با دامین اتوریتی پایین کم باشند و زیاد روی آن ها کار نکنیم. لینک سازی خارجی، مانند هر تاکتیک دیگر سئو، مزایا و معایب خاص خود را دارد. لینک بیلدینگ فرآیندی است که باعث می شود سایر وب سایت ها به یک صفحه در وب سایت شما پیوند دهند. هدف گوگل در استفاده از لینک‌های داخلی دسترسی به محتوای جدید و درک ارزشمندی یک صفحه در سایت است.

استراتژی لینک سازی خارجی به شما می گوید که چه شبکه های اجتماعی ای برای رشد کسب و کار شما مناسب است. با ساخت لینک ها برای یک سایت می توان آنرا به عنوان سایتی مهم در نظر گوگل جلوه داد. گوگل با استفاده از لینک های داده شده به یک صفحه به میزان اهمیت آن صفحه پی می برد، با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی می توانید به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید. از طرف دیگر لینک‌های خارجی وب سایت‌ها، که گاهی به آن‌ها outbound links نیز گفته می‌شوند، باعث اعتبار بیشتر سایت شما می‌شوند زیرا ثابت می‌کنند که محتوای شما با ارزش است. لینک سازی خارجی راهی عالی برای ساختن ارتباط با دیگران در دنیای تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ است.

نظر تمامی مهمانان به سمت شما جلب خواهد شد و همه دوست دارند تا با شما ارتباطی بگیرند و از رابطه شما با این شخص مهم سر در بیاورند. برای آشنایی و آموزش تخصصی و دقیق تر این مباحث می توانید در دوره آموزش خصوصی سئو ثبت نام نمایید. شما باید مطالب را به گونه ای نشر دهید که مخاطبان را جذب کرده و آنقدر آنها را حریص کنید که برای خواندن کامل مطالب به سایت و یا وبلاگ شما مراجعه کنند.

از فضای محتوا برای لینک سازی به دسته بندی ها و مقالات مرتبط استفاده میکنیم. معتقدیم که هر سایت بهترین بلک لینک را از صفحات داخلی خود دریافت میکند و اگر استراتژی درستی را دنبال کند در بیشتر موارد نیازی به لینک سازی های خارجی نخواهد داشت. سلام دوست عزیز
از نظر لینک سازی داخلی تفاوتی میان این دو روش نیست ولی از نظر تجربه کاربری احتمال دیده شدن و کلیک بر روی این لینک ها در حالتی که بخشی مجزا (محصولات مکمل) برای آن در نظر گرفته اید بیشتر است.

  • با افزایش رقابت در کسب و کار اینرنتی دیگر سئو داخلی به تنها جوابگو نیست و برای کسب رتبه های اول در گوگل نیاز است تا لینک سازی خارجی  را به صورت اصولی و دقیق انجام شود تا بتواینم جایگاه ها اول را در گوگل را به دست بیاوریم.
  • در حالی‌که دسته‌بندی‌های اصلی و برخی از زیردسته‌های شما اولویت و اهمیت بالاتری دارند.
  • گوگل برای تشخیص هریک از این فاکتورها روش‌های متعددی دارد که بخشی از آن بیرون از سایت ما رخ می‌دهد.
  • در درون مقالات خود هی به کلمه ی کسب و کار اینترنتی لینک ندهید به کلمات هم خانواده مثل کار اینترنتی , کسب و کار انلاین , کسب درامد اینترنتی ,… لینک بدهید ( این نکته را هم در لینک سازی داخلی و  خارجی باید رعایت کنید).
  • احتمالش خیلی کم است که در هفته اول یا دوم یکی از صفحات شما بیاد بالا و لینک اول یا دوم باشد.

اول اینکه به ما فرصت می‌دهد تجربه رسیدن به رتبه 1 گوگل در کسب و کار خود را داشته باشیم و درک کنیم که با سرمایه‌گذاری در سئو چه میزان مخاطب و درآمد خواهیم داشت. البته Content Marketing محدود به تولید محتوا در سایت و انتظار برای کسب نتیجه نیست بلکه باید تلاش کنیم تا این محتوا به دست مخاطب مرتبط با خودش نیز برسد. بازاریابی محتوا یعنی، فرآیند نگارش و انتشار محتوای متنی و بصری با هدف جذب مخاطب و مشتری برای کسب و کار.

برای مثال اگر مطالب یک سایت درباره علم پزشکی است، نباید از یک سایت که آموزش سئو انجام می‌دهد، لینک بگیرید. یکی از طبیعی ترین‌ لینک‌سازی‌هایی که می‌توانید انجام دهید، گرفتن بک لینک از حوزه‌های تخصصی خود است. در حال حاضر من بر روی یک سایت پزشکی کار می‌کنم و یکی از رقبای ما با گرفتن تعداد زیادی بک لینک از یک سایت پزشکی دیگر، توانسته است رتبه‌های بسیار خوبی را به دست بیاورد.

یادگیری سئو با درک مفاهیم اصلی آغاز شده و در فراگیری مهارت‌ها و تکنیک‌هایی شامل تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی سئو، تولید محتوا، لینک سازی، سئو تکنیکال و کار با ابزارها به تکامل می‌رسد. با بیش از 12 سال تجربه بهترین مسیر برای آموزش SEO را برای شما طراحی کرده‌ایم. به طور یقین اولین و مهم ترین فاکتور رتبه بندی گوگل دسترسی به URL های یک وبسایت است.

اما اگر تاریخ ثبت دامنه را در نظر بگیریم 15 سپتامبر روز تولدش می باشد. الان که این محتوا را مینویسم در سال 2023 هستیم و گوگل دیگر آن کودک بی تجربه نیست که براحتی بتوان با تغییر چند انکرتکست و چندین نوع بک لینک مختلف سرش کلاه بزاریم. لینک سازی در سایت های داخلی و هم زبان بهتر است، اما لینک سایت در سایت های خارجی و غیر هم زبان نیز لازم است. اما قبل زیاده روی کردن در لینک سازی آن هم در سایت های خارجی زیاد به نفع شما نخواهد بود.

در واقع این تگ مانع از دنبال کردن محتوای لینک شما توسط موتورهای جستجو میشود. اگر شما از سایت با تگ فالو لینک بگیرید، متناسب با اعتبار صفحه، اعتباری به صفحه سایت شما منتقل میشود و برای بهبود رتبه  صفحه بسیار مفید است. در واقع فالو لینک به موتورهای جستجو اجازه میدهد که محتوای لینک را دنبال کنند.

استفاده از لینک‌های داخلی علاوه بر این‌که حرکت کاربران در سایت را هدفمند و بهینه می‌کند، در درک ارتباط محتوا و صفحات نیز توسط ربات‌های گوگل نقش به سزایی دارد. طبق تحقیقی که سایت ahref انجام داده است، بیش از 60% از وبسایت هایی که در 10 نتیجه اول گوگل قرار دارند سه سال و یا بیشتر از عمر دامنه آن ها می گذرد! البته سایت ماز یا moz.com نیز فاکتور های آتوریتی (authority ) را به میان آورد و آن ها را به عنوان دلایلی بر رتبه بندی وبسایت ها اعلام نمود. ماز این شاخص را با دو عنوان اعتبار دامنه (domain authority) و اعتبار صفحه (page authority) بررسی می کند که هر کدام از آن ها بیان گوی موارد خاص خود هستند.

وقتی یک سایت مرتبط با دامنه قدرتمند به شما لینک می دهد خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید در روند کاری تان تاثیر دارد. برایان دین بیش از یک میلیون نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت اعلام کرد بک لینک ها همچنان به عنوان یکی از
شاخص ترین موارد در رتبه بندی گوگل محسوب می شوند. لینک سازی مسیر رفت و امد گوگل و کاربران برای سایت شما و اینکه یکی از مهم ترین فاکتور های سئو و  بهینه سازی سایت شما میباشد . پس در سئو و بهینه سازی وبسایت بحث لینک سازی داخلی و خارجی را جدی بگیرید.

  • لینک هایی که رقبا به شما می دهند، ارزشمند هستند و تاثیر خوبی در کسب و کار شما دارند.
  • اینکه کمیت و کیفیت بک لینک های رقیب چگونه است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • دومین نکته هم به نرخ CTR و شانس کسب مخاطب مربوط است؛ به این معنی که اگر در صنعت ما رقابت جدی در تبلیغات گوگل وجود داشته باشد قاعدتا سهم رتبه‌های برتر از کلیک کاهش یافته و رسیدن به رتبه 1 گوگل به اندازه‌ای که باید اثربخش نیست.

حقیقت این است که بهترین روش یادگیری در حین اجرا و در طول تجربه یک پروژه واقعی رخ می‌دهد. ولی بدون دانش اولیه و شناخت اصول سئو شروع کردن یک پروژه هم منطقی نیست. همچنین صفحات ما در اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و لینکدین مستقیما شانس حضور در نتایج جستجو و کسب بازدیدکننده از گوگل را دارند. در ادامه بهترین منابع برای یادگیری بازاریابی محتوا و استانداردهای سئو در تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم.

پس اگر می‌خواهید در دنیای آنلاین به رقابت بپردازید و از سایرین جلو بزنید، این مقاله را از دست ندهید. این مطلب به گونه‌ای طراحی شده تا شما را سریعاً در مسیر درست جلو ببرد و به هدفتان برساند. یکی از فاکتورهای مهم در رتبه گرفتن وب سایت، انتشار مداوم مقالات جدید در وبلاگ است. گوگل وب سایت ها را بر اساس بروزرسانی محتوای جدیدشان رتبه بندی می کند. بنابراین اگر بتوانید در مقالات جدید به پست های قدیمی لینک دهید، شانس رتبه گرفتن وب سایت شما در نتایج جستجو افزایش خواهد یافت. به طور کلی لینک داخلی (پیوند داخلی)، هر پیوندی است که شما در یکی از صفحات سایت، به یکی دیگر از صفحات همان سایت می زنید و از این طریق، به ارتباط بین این دو مطلب اشاره می کنید.

این موضوع باعث می‌شود کاربر با مطالعه هر مطلب بتواند مطالب مرتبط را هم مطالعه کند و در نتیجه زمان بیشتری نیز در سایت بماند. لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین مهارت‌هایی است که برای شروع یادگیری سئو باید بسیار به آن دقت کرد. لینک سازی داخلی به لینک‌ هایی از سایت شما که درون وب‌سایت قرار می‌گیرند، گفته می شود. این لینک ها یک صفحه از سایت را به صفحات دیگر همان وب‌سایت متصل می‌کند. در بحث لینک سازی خارجی، شما به موضوع بک لینک های فالو و نوفالو برخورد خواهید کرد و قطعا به تعداد دفعات خیلی زیادی این کلمات را خواهید شنید.

سال‌هاست از خواندن و نوشتن لذت می‌برم و عاشق یاد گرفتنم، مخصوصا یادگیری سئو. معتقد به انتشار اطلاعات آزادم و هر آنچه از سئو بلد هستم رو در اختیار دیگران قرار می‌دم. از دیدگاه من اولین قدم برای یادگیری سئو، اینه که بفهمیم که سئو تریک و ترفند نیست؛ سئو مسیر میانبر نداره و برای رسیدن به موفقیت در موتورهای جست‌و‌جو، به استراتژی، تکنیک‌های اثبات شده و خلاقیت نیاز داریم. خوشبختانه منابع رایگان و دوره‌های تخصصی متنوعی در وب فارسی وجود دارد.

اما همانطور که گفته شد تعداد لینک های ورودی اصلا مهم نیست بلکه این مسئله که رقبا بک لینک ها را به چه سایت هایی ارجاع داده اند اهمیت دارد. بسیار مهم است تا با شناسایی آنها شما نیز بتوانید این کار را انجام داده و ارزش سایت خود را بالا ببرید. راستی شما چه تجربیات موفقی در مسیر استراتژی لینک سازی خارجی وب‌سایت داشته‌‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات‌تان را با ما و دیگر همراهان تسمینو به اشتراک بگذارید. فرایند لینک بیلدینگ خارجی وب سایت، هیچ وقت به پایان نمی‌رسد و تا زمانی که سایت شما فعال است باید در مسیر 1 و سئو خارجی از جمله لینک سازی اقداماتی انجام دهید تا در مسیر رشد باشید.

امیدواریم توانسته باشیم به طور کامل در مورد چگونگی طبیعی کردن لینک سازی اطلاعاتی را به شما داده باشیم. ولی این موارد تنها مواردی نیست که به شما کمک می‌کند لینک سازی طبیعی را انجام دهید. در مدت زمان کوتاهی رتبه سایت وی بر روی آن کلمه کلیدی، ارتقا یافته بود ولی بعد از آپدیت لینک اسپم رتبه وی به شدت افت کرد و در حال حاضر نیز صفحه‌ای که برای آن بک لینک خریداری شده بود، هیچ رتبه‌ای ندارد.

با کسب تجربه و اعتماد به نفس در پروژه‌های مختلف این فرصت را دارید که به عنوان فریلنسر نیز فعالیت کنید و درآمد ماهانه را به سرعت افزایش دهید. شاید در شروع فعالیت درآمد سئو تفاوت زیادی با سایر تخصص‌های دیجیتال مارکتینگ نداشته باشد ولی سقف درآمدی این حوزه بسیار بالا بوده و در بازه 5 ساله می‌توانید به اندازه یک مدیر دیجیتال مارکتینگ یا حتی فراتر از آن درآمد کسب کنید. هیچ سایت یا رسانه‌ای وجود ندارد که پاسخ همه سوالات شما را در خود داشته باشد.

در چند ماه اول راه اندازی سایت صرفا به تولید محتوای باکیفیت در حوزه کسب و خود بپردازید و انجام درست این کار باعث می شود گوگل یک درک صحیحی از موضوع سایت پیدا کند و سایت شما به درستی دسته بندی شود. در این بخش به لینک سازی خارجی می رسیم، لینک سازی حرفه ای یکی از مهم ترین و موثرترین روش های افزایش رتبه در گوگل و موتور های جستجو است چرا که گوگل محتوای عمیق و ساختاری مطالب شما را با لینک می شناسد. شما خودتان می توانید لینک سازی را بصورت دستی و با دقت تمام انجام دهید اما قبل از آن باید تمام اصول و قواعد لینک سازی را رعایت کنید.

از اینجا به بعد انجام یک پروژه واقعی و مطالعه متناسب با نیاز بهترین روش یادگیری است. در گذشته سایت‌هایی بودند که با هدف تبادل لینک ایجاد شده و به اصطلاح Link Farm نامیده می‌شدند. با آپدیت‌های جدید الگوریتم گوگل این سایت‌ها جریمه شده و از نتایج جستجو حذف شدند. در این روش یک لینک با انکرتکست مشخص در همه صفحات یا بخشی از یک رسانه درج می‌شود. مهمترین تفاوت در تعداد لینک‌های دریافتی از یک رسانه و محل قرارگیری لینک است.

با توجه به فعالیت و اطلاعات ما در مورد افرادی که در حوزه لینک خارجی به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت می کنند، بسیار اندک هستند، پس برای شما فرصت بسیار مناسب و عالی است تا بتوانید بازار کار این حوزه را در اختیار خود بگیرید. فقط کافی است تا این تخصص را به صورت حرفه ای آموزش ببینید که ما در این آموزش لینک سازی خارجی از 0 تا 100 بک لینک را به شما توضیح داده ایم. Pbn ها یک نوع لینک خارجی سفارش بک لینک هستند که دارای قدرت بسیار بالا و زیادی می باشند. در این سیستم لینک بیلدینگ شما از چندین سایت می توانید برای وبسایت هدف یا money site خود بک لینک بسازید و صفحات هدف خود را روی هر کلمات کلیدی مهم به رتبه های خوبی برسانید. اما ماجرا در لینک‌سازی دستی کاملا متفاوت است و وب‌مستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار می‌شود و لینک‌هایی برای وب سایت ایجاد می‌کند.

همان‌طور که وجود یک طبقه در میانه ساختمان بدون هیچ راه دسترسی غیر منطقی به نظر می‌رسد، به همان میزان وجود یک صفحه بدون هرگونه لینک‌سازی هم برای گوگل غیرعادی است. صفحاتی که فاقد هرگونه لینک‌سازی داخلی‌اند از نظر گوگل به عنوان صفحات یتیم یا Orphan page شناخته می‌شوند. اگر صفحه‌ای از سایت شما با استفاده از تگ noindex و یا فایل robots.txt از دسترس گوگل خارج شده است، تعداد لینک‌های داخلی آن را کاهش داده و حتما از ویژگی nofollow برای آن‌ها استفاده کنید. در این شرایط ربات‌های گوگل برای مراجعه به آن صفحه و بررسی محتوای آن اقدام نمی‌کنند. بجای صرف زمان و هزینه برای لینک‌سازی داخلی به صفحات کم اهمیت می‌توانیم ارزش و هزینه لازم را بین صفحات مهم‌تر استفاده کنیم.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما