همه انواع نظارت بر توده بدن را جدی بگیرید


آفتاب نیوز :

دکتر صنمبر صدیقی متخصص خون و سرطان و دبیر علمی همایش سارکوم بافت نرم گفت: سارکوم ها سرطان های شایعی نیستند و تنها یک درصد از سرطان های بدخیم را تشکیل می دهند.

صدیقی با اشاره به اینکه سرطان سارکوم استخوان و بافت های نرم مانند ماهیچه ها، بافت چربی، دیواره اندام ها و بافت های عصبی را می پوشاند و گاهی بافت طبیعی در بدن ایجاد نمی شود، گفت: تومورهای بافت نرم اغلب خوش خیم و بدون آن هستند. . دردناک است و از آنجایی که تومورهای بدخیم بافت نرم نادر هستند، برای مدت طولانی علائمی از خود نشان نمی دهند. در این راستا ممکن است فرصت های طلایی برای درمان از دست برود.

به گفته وی، مردم نباید فکر کنند که دیدن چیزی چون درد ندارد و لاغر نشده است، مهم نیست و نباید به آن توجه کنند. به خصوص توده هایی که به سرعت در حال رشد هستند، حتی اگر علائمی نداشته باشند، نیاز به معاینه پزشکی دارند. زیرا در صورت تشخیص دیرهنگام سارکوم، جراحی محدود و نجات اندام امکان پذیر نیست.

دبیر علمی همایش یک روزه سارکوم بافت نرم افزود: از آنجایی که سارکوم ها تومورهای نادری هستند، نیاز به تیم های متخصص پزشکی برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا وجود دارد، لذا سمینار یک روزه با هدف آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر برگزار می شود. به پزشکان عمومی .داخلی و جراحی انجام دادیم.

صدیقی با اشاره به اینکه سارکوم نادر است، گفت: در بسیاری از موارد، درمان ها بر اساس هنر و تجربه و همچنین شواهد محدود از آزمایشات بالینی است. با توجه به پیچیدگی تشخیص و درمان این تومورها، درمان بسیار مهم است و نیاز به کار گروهی دارد. بر این اساس باید شبکه یا گروهی از پزشکان، انکولوژیست ها و جراحان سرطان در مراکز دانشگاهی ایجاد شود که توانایی ارائه مشاوره و اطلاع رسانی به مراکز و شهرهای کوچک برای تشخیص به موقع و درمان مناسب این بیماری را داشته باشد.

وی ادامه داد: در این سمینار موضوعاتی مانند تشخیص صحیح و به موقع سرطان سارکوم، جراحی در سارکوم بافت نرم، رادیوتراپی، شیمی درمانی، درمان هدفمند و روش های منطقی درمان سرطان سارکوم، کیفیت زندگی بیماران و کاربرد روش های جدید غیر موضعی ارائه شد. روش های درمانی مورد بحث قرار خواهد گرفت.تهاجم جراحی در درمان سارکوم بافت نرم مورد بحث قرار می گیرد.

وی در پایان یادآور شد: متخصصان گروه هدف از امتیاز بازآموزی در این سمینار برخوردارند.

گفتید پنجشنبه 3 خردادماه سال جاری همایش یک روزه تشخیص و درمان سارکوم بافت نرم در سالن تصویر مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما