عکس جست و جوی گوشواره گمشده در حیاط خانه، خانواده ای را به گنجی هزار ساله سوق داد.


آفتاب نیوز :

یک خانواده نروژی در منطقه ای مسکونی در جنوب این کشور پس از گم شدن یک گوشواره طلا تصمیم گرفتند با فلزیاب در باغی نزدیک خانه خود به جستجوی آن بپردازند. اما در عوض اشیایی پیدا کردند که قدمت آنها به بیش از هزار سال به عصر وایکینگ ها می رسد.

آژانس میراث نروژ Vestfold Og Telemark گفت که خانواده آسویک در جستجوی جواهرات گمشده خود بودند که یک فلزیاب را راه انداختند و با جعبه و کاسه حکاکی شده و دیگر اشیاء مدفون که به نظر می رسید مربوط به دوره وایکینگ ها هستند، برخورد کردند. .

این شی در زیر درختی بلند در وسط باغ پیدا شد.

کارشناسان معتقدند این دو شی فلزی در مراسم خاکسپاری یک زن در قرن نهم میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. آنها معتقدند که آثار کشف شده به زمان حضور وایکینگ ها در جزیره جومفرولند در ساحل جنوبی نروژ برمی گردد.

باستان شناسان قبلاً می دانستند که در Jomfroland در منطقه Westfold og Telmark صدها سال است که وجود داشته اند، اما شواهد قبلاً فقط به قرون وسطی باز می گردد.

وایکینگ ها دریانوردانی از جنوب اسکاندیناوی بودند که بین اواخر قرن هشتم و یازدهم پس از میلاد زندگی می کردند و به دلیل اکتشافات و قدرت جنگی خود مشهور بودند.

یکی از کارشناسان سن آن را بین 780 تا 850 سال تخمین زده است.

مقامات اداره میراث فرهنگی نروژ از این خانواده به دلیل کشف بی سابقه آنها و تماس فوری با مقامات در مورد این یافته نادر تمجید کردند.

در اوایل این ماه، مردی 51 ساله که به تازگی برای خود یک فلزیاب خریده بود، 9 آویز، سه حلقه طلا و ده مروارید را در جزیره Rensøy در جنوب نروژ پیدا کرد.

اوله مدسن، مدیر موزه باستان شناسی دانشگاه نروژی استاوانگر، این یافته را “کشف طلایی قرن” نامید.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما