منابع دولت کمتر برای اجرای حقوق برابر برای بازنشستگان در روز جدید

نشست مشترک مدیر صندوق بازنشستگی کشوری منطقه کرمانشاه و روسای کانون های بازنشستگان و دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و قائم مقام شورای اسلامی با محوریت دغدغه ها و مشکلات زندگی بازنشستگان

در این جلسه عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه وضعیت مالی و اقتصادی بازنشستگان مساعد نیست و دولت باید از تجربیات آنها در برخورد با وضعیت مالی و اقتصادی استفاده کند، گفت: بازنشستگان باید از تجربیات آنها استفاده کنند. و دانش در زمینه های دیگر و 30 سال خدمت این عزیزان استفاده نشود.اینقدر هدر دادن آسان است.

مصری بیان کرد: تمام تلاش خود را برای همکاری با وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی و رفع مشکلات اقشار محروم و ضعیف جامعه انجام خواهیم داد.

وی گفت: معتقدم باید کمتر به فکر جانبازانی باشیم که برای وطن زحمت کشیده اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما جزو معترضان به تبعیض قانونی بازنشستگان هستیم، اذعان داشت: در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات عمومی که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است این موارد را دنبال می کنیم.

مصری تصریح کرد: منابع موجود برای همسان سازی و حل امور بازنشستگان کافی نیست و وضعیت بازنشستگان هم خوب نیست و باید برای این قشر بحث های اساسی و کارهای اساسی انجام شود.

مصری بیان کرد: صندوق ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و مدیریت این گونه سازمان ها بسیار سخت است، زیرا از یک سو باید پرداختی داشته باشند، اما از سوی دیگر دریافتی کافی ندارند. علاوه بر این، طی سال‌ها، شرکت‌های دولتی زیان‌ده یا ضعیف در این صندوق‌ها بارگذاری شده‌اند.

وی مشکلات بازنشستگان را به دو قسمت تقسیم کرد و گفت: قسمت اول مشکلات روحی، روانی و روحی و قسمت دوم نیازهای جسمی، معیشتی، رفاهی و آسایشی این قشر است که باید تامین شود و بازنشستگان نباید تامین شوند. . از فرزندانش خجالت بکشد

وی با اشاره به اینکه وقتی افراد به سن بازنشستگی می رسند، هزینه ها افزایش می یابد، اما درآمد آنها کاهش می یابد، گفت: زمانی که افراد به سن بازنشستگی می رسند، از یک طرف اضافه کار و اجزای اضافی از حقوق آنها حذف می شود و در عمل حقوق آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. و از طرفی خانواده این عزیزان بیشتر از کارگر است و هزینه هایشان چندین برابر است بنابراین هزینه و درآمد مستمری بگیران همخوانی ندارد.

در ابتدای این جلسه کاظم نجفی نیا مدیر صندوق بازنشستگی منطقه کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این صندوق و خدمات افزود: در حال حاضر تعداد مستمری بگیران این منطقه حدود 43 هزار نفر است و تعداد کارگران مشترک حدود 26 هزار نفر با 8 کارگر می باشد که تلاش می کنیم خدمات شایسته ای را به مستمری بگیران عزیز ارائه دهیم.

مدیر صندوق بازنشستگی منطقه کرمانشاه در سخنانی با اشاره به لزوم اجرای ماده 30 قانون ششم توسعه کشور برای رفع تبعیض بین کارگران و مستمری بگیران و امکان ایجاد شرایط برابر برای تامین اجتماعی، اجرای ماده 85 از خدمات کشوری قانون مدیریت و اجرای مزایا در مناطق جنگی و عملیاتی گفت: امیدواریم با تلاش صندوق بازنشستگی کشوری و کمک دولت، مجلس و سازمان ها به این مهم دست پیدا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی همکارانم در شهریور و مهرماه امسال بیش از 1800 معلم بدون معطلی حکم بازنشستگی صادر کردند و حقوق خود را دریافت کردند و تقریباً همه مواردی که معطل نشدند. مشکلات حل شد بوده است

همچنین سایر بازنشستگان شرکت کننده در این جلسه نیز درخواست ها و دغدغه های خود از جمله یکسان سازی حقوق بازنشستگان و دائمی شدن آنها، اجرای مواد 64، 85 و 125 قانون خدمات کشوری و توسعه بیمه تکمیلی کامل، اجرای آنها را بیان کردند. امتیازات منطقه عملیاتی که در بندهای «ج» و «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه مستمری بگیران، ترویج فرهنگ تکریم و تکریم ایثارگران و مستمری بگیران در سطح تعیین شده است. جامعه، رفع نقض حقوق. به مستمری بگیران دستگاه های اجرایی مختلف، اعطای کمک هزینه برابر کارگران و غیره.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما