موتور برق چیست؟ + انواع موتور برق و کاربردهایشان شکوه صنعت

این هدف نهایی تهیه موتور برقی است که مقدار توان کافی برای پوشش تمام نیازهای شما را داشته باشد. در عین ‌حال از نظر وزن و حجم و همچنین امکانات همسو با معیارها و نیاز شما طراحی ‌شده باشد. هیوندای شرکت کره‌ای باسابقه درزمینهٔ تولید موتوربرق است که بیش از شش دهه در این عرصه فعالیت داشته است. این کمپانی محصولات خود را با بهره از جدیدترین ماشین‌آلات و دستگاه‌های موجود تولید می‌کند.

به همین دلیل نیاز به روانکاری با روغن موتور دارند تا عملکرد نرم و روانی داشته باشند و در عین حال از سایش و استهلاک بیش از حد محافظت شوند. توان الکتریکی چراغانی جلوی درب منزل یا در سرتاسر یک کوچه می تواند توسط موتور برق تامین شود. استفاده از آن در این موارد باعث می‌شود فشار بیش از حد به شبکه برق شهری وارد نشود.

موتور برق

همان طور که از نام آن مشخص است، سوخت این موتور ژنراتور برای تولید برق ، بنزین می باشد. با توجه به نوع سوخت استفاده شده در  موتور ژنراتور بنزینی ، در صورتیکه از آن در فضای بسته استفاده شود گازهای کربن و دی اکسید کربن ایجاد شده در محیط ممکن است باعث خفگی شود. موتور برق بنزینی علاوه بر داشتن ظاهری کوچکتر و سبکتر نسبت به موتور گازسوز ، دارای آلودگی صوتی کمتری نیز می باشد.

در واقع با سوزاندن سوخت، موتور انرژی مکانیکی و چرخش شفت را ایجاد کرده و سپس این انرژی مکانیکی در ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. موتور برق خانگی اینورتردار، نوعی موتور برق خانگی است که با استفاده از تکنولوژی الکترونیکی “اینورتر” عمل می‌کند. این نوع موتور برق خانگی معمولاً در تجهیزات حساس و یا برای استفاده در محیط‌هایی که نیاز به کنترل دقیق بار دارند، استفاده می‌شود.

با توجه به نوع سوخت این محصول، گازهای اکسیدکربن و دی اکسید کربن تولید می ‌شود.

ابتدا دستگاه مولتی متر را روی قسمت اهم قرار دهید و سپس سیم‌های مشکی و قرمز را در محل مربوطه وصل کنید و سپس سیم‌ها را روی پایه‌های یک و دو سنسور وصل کنید و مقدار مقیاس آن را مقایسه کنید. سنسور پایه با پایه قهوه‌ای بیشتر خودروها در حالت عادی ۳۸۰ تا ۴۲۰ است و مقاومت سنسور دور موتور پایه مشکی مانند پراید و نیسان وانت بین ۸۸۰ تا ۹۵۰ است.

در گذشته به نظر می رسید که موتور برق یکی از تجهیزات ضروری صرفا برای صنایع و کارگاه ها است. برندهای دوو، دی والت، پایونییر، راتو، کیپور، آکسا، هوندا المکس و هیوندای از مشهورترین و برترین تولیدکنندگان دینام تولید برق اینورتری هستند.

هندل همان طنابی است که با دست می کشند و سبب چرخش موتور می گردد. سپس با ورود سوخت و جرقه زدن، موتور روشن می شود و شروع به کار می کند. البته مدل های دستی آن نیز وجود دارد بدین معنی که در زمان های قطعی برق اپراتور بایستی خود موتور برق را روشن کند تا برق وارد مدار شود. بدین معنی که در زمان های قطعی برق، موتور برق قطع شدن جریان الکتریکی را از طریق کنترل پنل احساس می کند.

این سیستم قابلیت یکسان سازی نوسانات برق را بر عهده دارد و باعث طول عمر لوازم شما می شوند. این مکانیزم معمولا در موتور برق‌ های بنزینی کوچک استفاده می‌شود و همان طور که از نامش مشخص است نیاز به نیروی انسانی دارد. موتور برق ها بسه به نوع و مکانیزمی که دارند کاربرد ها و تفاوت های مختلفی دارند که در ادامه به انواع آن ها اشاره خواهیم کرد. ولی در برخی موارد به عنوان نیروی اصلی استفاده می‌شوند، در این مواقع از ژنراتور دائم‌کار استفاده می شود.

موتور پمپ بنزینی لجن کش لئو مدل LGP30-w

از مهم‌ترین بخش‌های هر مجموعه تجاری، اداری یا مسکونی، سیستم امنیتی شامل دوربین های مدار بسته یا دزدگیر می‌باشد که می‌بایست به‌صورت 24ساعته آماده‌به‌کار باشند و  در صورت قطعی برق از کار می‌افتند. بنابراین می‌توان با نصب و راه اندازی یک ژنراتور (موتور برق)، در مواقع لزوم مانند قطعی جریان برق شهری، سیستم امنیتی را همچنان فعال نگاه داشت. فشار جریان برق ارائه شده توسط موتور برق با تغییر میزان سوخت موتور دچار نوسان می‌شود، اما وسایل الکتریکی پیشرفته به جریان برق یکنواخت نیاز دارند، در‌غیر این‌صورت آسیب می‌بینند. ژنراتورهای اینورتر و AVR از تکنولوژی‌های خاصی جهت یکنواخت‌سازی جریان و جلوگیری از نوسان برق بهره می‌برند.

  • قدرت خروجی دستگاه باید برق موردنیاز شما را برای ساعت‌های کاری موردنیاز فراهم کند.
  • اما همین کار به ظاهر ساده اگر بدون رعایت نکات ایمنی و عدم شناخت نحوه طرز کار دستگاه انجام گیرد؛ ممکن است به ضرر کاربر تمام شود.
  • برای این که متوجه شوید باید به دنبال چه مدلی باشید، این که برای خانه ‌می ‌خواهید یا کارخانه یا ویلا می تواند به شما کمک ‌کند.
  • وقتی موتور برق در فضای بسته نگهداری و استفاده شوند، باعث بیماری و حتی مرگ انسان می‌شود.
  • برای دفعات بعدی و گذشت یک ماه هر 100 ساعت یا هر 6 ماه یک بار روغن را تعویض بفرمائید.

موتور برق گازسوز اتوماتیک نیاز به یک کنترل برد موتور برق و یک تابلو ATS دارد. به وسیله این دو المان، زمانی که برق می رود دستگاه به صورت اتوماتیک روشن می شود و می توان از آن استفاده کرد. معمولا این ویژگی در موتوربرق های با توان بالاتر وجود دارد و برای مولدهای با توان پایین مناسب نمی باشد.

موتور برق دنیز، موتور برق تک فاز بنزینی با خروجی AC , خروجی 12 ولتDC وسیم پیچ مس از توان 1.4 کیلووات تا  10 کیلووات در بازار موجود است. موتور برق بنزینی دنیز، سری جدید موتور برق  ZSP دنیز را تولید نموده است. موتور برق H2750iS -A هواسدان، موتور برق کیفی با کمترین صدا و لرزش می باشد. توان ماکسیمم این موتور برق 2.4 کیلوات با 16 آمپر خروجی می باشد.

به دلیل تولید گاز دی اکسید کربن باید در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد. تولید صدای نه چندان کم، دامنه کاربرد وسیع، تنوع بالا و هزینه های مربوط به تهیه بنزین از دیگر ویژگی‌های موتور برق بنزینی است. موتور برق ها بر اساس سوخت مصرفی به انواع مختلف بنزینی، دیزلی، گازی و دوگانه سوز تقسیم می شوند.

از آن جا که موتورهای دیزلی قابل حمل مصرف سوخت بهینه تری دارند نسبت به سایر موتورها عملکرد طولانی تری دارند. در نتیجه هزینه کمتری جهت راه اندازی و تولید برق برای شما خواهد داشت. اگر قصد خرید موتور برق دارید، توجه داشته باشید که ژنراتور یا موتوربرق خریداری شده باید قدرت کافی جهت تأمین برق وسایل الکتریکی مورد استفاده شما را داشته باشد.

دسترسی به سوخت دیزل نسبت به بنزین کمی سخت‌تر است اما قدرت ژنراتور های دیزلی نسبتاً زیاد می باشد و راندمان بسیار بالایی دارد. از برندهای شناخته شده‌ی موتور برق می‌باشد که تحت لیسانس کره ، در چین تولید می‌شود. این محصول در بسیاری از بازارهای جهانی فروش خوبی داشته و بخاطر کیفیت و قیمت مناسب طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است.

البته سر و صدای تولیدی آن هنگام کار را نیز می‌توان یکی از معایب این مولد برق به شمار آورد.

اندازه و توان موتور برق خانگی شما باید به میزان مصرف برق و نیازهای برقی خانواده شما و تعداد دستگاه‌های برقی موجود در خانه، مثل یخچال، تلویزیون، روشویی، کولر و غیره، متناسب باشد. با توجه به ویژگی‌های مختلف موتور برق خانگی بنزینی، موتور برق خانگی دیزلی و موتور برق خانگی گازی، انتخاب بهترین گزینه بستگی به نیازهای شخصی شما و شرایط محیطی دارد. در این مقاله، به منظور تکمیل مطلب نصب موتور برق با یکی از ابزارهای مهم در تامین برق خانگی یعنی موتور برق آشنا خواهید شد.

بازرگانی اعتصامی, نمایندگی رسمی فروش انواع موتور برق با خدمات پس از فروش, پشتیبانی و مشاوره فنی رایگان در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

موتور برق گازی از آنجایی که با استفاده از گاز طبیعی کار می‌کند، به سادگی قابل دسترسی و نصب است. این نوع موتور برق خانگی، با تولید برق مستقیم از گاز طبیعی، به راندمان بالایی دست می‌یابد و در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی زیادی دارد. بنابراین از لحاظ سوخت مصرفی خرید موتور برق بنزینی به صرفه تر است.

روش های جلوگیری از خراب شدن موتور برق

طبق قانون الکترومغناطیسی فارادی، هنگامی که یک رسانا در یک میدان متغیر قرار می‌گیرد، یک ولتاژ در سرتاسر آن ایجاد می‌شود.

یک مورد دیگر برای علت برق ندادن موتور برق بنزینی مشکل شمع موتور برق است. ممکن است شمع به کلی جرقه نزند، جرقه آن ضعیف باشد، جرقه به سمت چپ و راست حرکت کند و به صورت مستقیم نباشد و یا رنگ جرقه زرد باشد.

منظور از AC همان جریان برق مستقیم است و جریان DC نیز همان برق متناوب محسوب می شود. نکته ای که در موتور برق های اینورتری یا همان کیفی اهمیت بسیاری دارد این است که در صورت انتقال جریان AC به DC، نباید سرعت موتور کاسته شود. علاوه بر آن بهتر است بدانید که مزیت انتقال جریان AC به DC این است که با این انتقال برق خروجی با کمترین میزان نوسان و تغییر ولتاژ تولید می شود. تمیز کردن فیلتر هوای دستگاه یکی از مهمترین روش نگهداری موتور برق نیز می باشد که به طور استاندارد هر 50 ساعت یک بار فیلتر تهویه هوا باید با شوینده مناسب شسته شود و پس از خشک کردن فیلتر آن را در جای خود قرار دهید.

به عبارتی دیگر موتور های دیزلی سوخت و هوا را قبل از فشرده سازی در یک کاربراتور با هم مخلوط کرده که این باعث کاهش بازده مصرف سوخت نیز می شوند.

موتور برق‌ها از نظر نوع سوخت مصرفی به سه دسته گازوئیلی یا دیزلی، بنزینی و گازی تقسیم‌بندی می‌شوند. می توان اشاره داشت که امروزه با توجه به هزینه های بالای تامین سوخت بنزین یا سوخت های دیگر، بسیاری از مردم علاقه دارند تا سوخت های دیگری را جایگزین بنزین کنند و از این طریق بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. از جمله سوخت های مقرون به صرفه که در موتور برق های خاص می توان از آن ها استفاده کرد، نفت سفید می باشد.

  • برای مشاوره تخصصی و انتخاب بهترین موتور برق می توانید همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید.
  • به همین منظور اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) برای تهویه کافی، سه تا چهار فوت فضای خالی در همه طرف‌های موتور برق توصیه می‌کند.
  • این شرکت ادعا می‌کند که بهترین موتورهای برق مقرون به صرفه را تولید و به بازار عرضه می‌کند.
  • اما اگر چنین پارامترهایی روی آن ها وجود نداشت، شما می توانید به راحتی میزان وات مصرفی هر یک را محاسبه کنید.
  • در عین ‌حال از نظر وزن و حجم و همچنین امکانات همسو با معیارها و نیاز شما طراحی ‌شده باشد.
  • یعنی باید بدانید که سوخت های گران تر مانند بنزین می توانند در صورت ساعات مداوم کار موتور، هزینه زیادی برای شما ایجاد کنند.

در واقع این نوع موتور برق با استفاده از فرآینده جرقه و ترکیب سوخت و هوا انرژی لازم برای تولید برق را فراهم می کند. در نتیجه این امر، صدای ناشی از عملکرد این موتور تا حد قابل قبولی کم تر از موتور برق های دیزلي است. با این حال با توجه به وجود جرقه در سیستم عملکرد این موتوربرق ، خطر انفجار یکی از مزایای اصلی و غیر قابل انکار آن است.

خرید موتور برق در دیوار معمولا برای دستگاههای کارکرده و دست دوم می باشد و اکثر فروشندگان شخص می باشند و کمتر از نمایندگی ها و شرکت های معتبر خبری هست.

موتور برق های سوخت گازی، مصرف کمتری دارند، خطر کمتری ایجاد می کنند، آلایندگی کمتری دارند و عمر محصول را افزایش می دهند. برای افزایش عمر موتور برق با سوخت بنزینی باید پس از هر چند ساعت کارکرد آن را 2 ساعت خاموش کرد درصورتیکه این محدودیت در موتور برق گازشوز وجود ندارد. نوع سوخت می تواند در قیمت فروش دیزل ژنراتور و موتور برق نیز موثر باشد.

به همین دلیل به این نوع دستگاه، موتوربرق گازسوز بی صدا یا کم صدا گفته می شود.

۱- موتور را روشن کنید و بگذارید بدون بار بمدت ۳ دقیقه کار کند تا گرم شود.

یکی دیگر از عملکردهای قاب، زمین کردن اجزای الکتریکی آن به منظور تامین ایمنی دستگاه است. همانطور که ماشین برای استارت زدن نیاز به باتری دارد، موتور برق نیز ممکن است با همین شیوه کار کند. باتری را می‌توان با استفاده از خود ژنراتور یا به وسیله یک منبع توان بیرونی شارژ کرد. در صورت کار نکردن موتور و روشن نشدن آن، به راحتی می توان متوجه مشکلات موتور ژنراتور مانند گریپاژ کردن موتور شد.

همچنین در گاراژها، زیرزمین و محیط بسته استفاده نکنید به خاطر گاز مونواکسید کربن که آزاد می‌شود و موجب آتش سوزی و یا باعث آسیب دیدگی جدی و حتی مرگ می‌شود. بنزین قابل اشتعال است از سر ریز شدن آن مطمئن شوید و احتیاط کنید.

موتور برق

از آنجا‌که موتور برق ممکن است برای مدت زیادی استفاده نشود، لازم است که در یک دوره زمانی مشخص (مثلاً یک بار در سال) چک شود. مطمئن شوید تمام بخش‌های ژنراتور تمیز هستند و سوخت تازه در باک وجود دارد.

استفاده از این موتورهای برق در زمانی است که به هیچ عنوان دسترسی به سیم کشی برق وجود ندارد و کارکرد موتور برق دائمی است. در این نوع مکان ها بهتر است توان بیشتری از توان مورد استفاده خود تهیه بفرماید. اولین گام در خرید موتور برق، تعیین اندازه توان یا همان قدرت آن بر اساس مصرف بار است. برای این کار ابتدا باید فهرستی از بارها را مشخص کنیم که می‌خواهیم برق آن‌ها را با موتور برق تأمین کنیم.

همچنین معمولا در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، کارخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و برخی از خانه‌ها استفاده می‌شود. موتور برق مانند قلب تپنده زمین های کشاورزی برق را به ابزار بی جان شما پمپاژ می کند. از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

فرمن یک شرکت چند میلیارد دلاری است که در زمینه تولید تجهیزات برق فعالیت می کند. این شرکت دارای چهار کارخانه تولیدی است که در مجموع بیش از 3 هزار موتور برق تولید می‌کنند. مزیت شرکت فرمن این است که تولید صفر تا صد مولد‌های برق تولیدی را خودش انجام می‌دهد و به هیچ فروشنده شخص ثالث دیگری در این زمینه احتیاج ندارد. این شرکت در سال 1886 تاسیس شد و یکی دیگر از شرکت‌های آمریکایی است که در زمینه تولید موتور برق، تجهیزات نیروگاهی و ابزار باغبانی در دنیای تجهیزات الکتریکی همچنان پیشرو است.

از سوی دیگرموتوربرق های چینی معمولاً در توان های زیریک کیلو وات تا هشت کیلو وات قابل ارائه می باشند. که هر کدام از این موتوربرق ها برحسب نیاز در مدل ها و توان های مختلفی ارائه می گردند. تولیدکنندگان ژنراتورها برای برطرف کردن نیاز مشتریان اقدام به تولید موتوربرق ها کردند. خیر، این وسیله دارای انواع گوناگون با منابع تغذیه های مختلفی مانند گاز، بنزین و دیزل میباشد و تنها به نوع بنزینی خلاصه نمی‌شود.

موتور برق

جابجایی آسان سیستم تک فاز نسبت به سه فاز یکی از مزیت های اصلی آن  می باشد.

به عنوان مثال اگر توان مورنیاز وسایل شما ۲۰۰۰ وات است، باید عددی بین ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ وات را ملاک محاسبه قرار دهیم. برند های محبوب موتور برق به ترتیب الویت عبارتند از رونیکس,هیوندای,کنزاکس,آروا, … استفاده از این نوع دستگاه‌های الکتریکی برای صید ماهی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به محیط‌ زیست و اکوسیستم آبی و جانوران آبزی و کنار آبزی وارد کند.

البته این پیشنهاد معمولا به دلیل شرایط فنی و عملکرد مناسب با پاسخ مثبت مشتریان همراه می شود و موتور فوق فروش بالایی دارد.

در روزهای گرم تابستان یکی از دردسرسازترین مسائل، قطعی برق می‌باشد که علاوه‌بر ضرر مالی برای مشاغل، باعث آسیب رسیدن به تجهیزات و وسایل برقی نیز می‌شود.

این دستگاه برای تولید نیرو از طریق کنش بین
میدان مغناطیسی، میدان الکتریکی و جریان پیچشی عمل می‌کند. نحوه عملکرد موتور برق بنزینی کوچک
به این شکل است که با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی به پدیده‌ای تبدیل می‌شود
به نام القا الکترومغناطیسی. و ولتاژ با حرکت یک هادی مثل سیم درون یک محفظه
مغناطیسی ایجاد می‌شود. این جرکت بین دو انتهای سیم اختلاف ولتاژ ایجاد کرده و
جریان الکتریکی ایجاد می‌شود.

آهنگ جدید

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما